Έτοιμος να καταργήσει o Βαρβιτσιώτης τη σύνδεση της Μυτιλήνης με τη Θεσσαλονίκη 
Μόλις την περασμένη Πέμπτη γράφαμε πως οι δύο τροπολογίες Βαρβιτσιώτη οδηγούν στο κόψιμο των άγονων γραμμών, που συνδέουν τα νησιά του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα.
Χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις με δηλώσεις του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, προαναγγέλλοντας την κατάργηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη. Φαίνεται πως πρόκειται για απόφαση που ήδη έχει ληφθεί και δεν πρόκειται να αλλάξει. Γι’ αυτό και παρά την απόσυρση της τροπολογίας για αζημίως λύση των πολυετών συμβάσεων, ο υπουργός προχώρησε στην παραπάνω δήλωση.

Το ηχητικό ντοκουμέντο της δήλωσης είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού (www.rthess.gr) κι έχει ως εξής: «Η σύνδεση με τη βόρειο Ελλάδα θα πρέπει να περιορίζεται στο δρομολόγιο της Καβάλας. Η οδική σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιο μικρή διαδρομή και πολύ φθηνότερο το κόστος από ότι να έρχεται καράβι ως τη Θεσσαλονίκη. Οι νταλίκες κάνουν 3,5 ώρες με το πλοίο ή δύο ώρες οδικώς. 
Ερώτηση δημοσιογράφου: Άρα κι αυτό που υπάρχει, το ένα δρομολόγιο την εβδομάδα, θα μπορούσε να μην υπάρχει.
Απάντηση: Δε νομίζω ότι μπορεί να διατηρηθεί». 
Οι δικαιολογίες που επικαλείται ο υπουργός είναι αληθείς. Διότι πράγματι η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Καβάλα έχει μεγαλύτερη κίνηση από τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη. Αυτό οφείλεται στο μικρότερο χρόνο του ταξιδιού και στο ότι το λιμάνι της Καβάλας είναι σε ευνοϊκότερη θέση για τη μεταφορά στα νησιά προϊόντων από τη Βουλγαρία, την Τουρκία και τις άλλες βαλκανικές χώρες (π.χ. μπουκάλια για τις ποτοποιίες, ζωοτροφές, συσκευασίες για τα τυποποιητήρια ελαιολάδου κ.λπ.).
Επίσης, το ίδιο δρομολόγιο είναι πιο βολικό και για τους επιβάτες, καθώς το ταξίδι για την Καβάλα είναι κατά τέσσερις ώρες μικρότερο από ότι για τη Θεσσαλονίκη. Η οδική μεταφορά από την Καβάλα στη Θεσσαλονίκη με ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο δε διαρκεί περισσότερο από μιάμιση ώρα και με λεωφορείο δύο ώρες. 

Αστικό κέντρο
Από την άλλη πλευρά η Θεσσαλονίκη είναι το κύριο αστικό κέντρο της βόρειας Ελλάδας, εκεί ζει ένας μεγάλος αριθμός συντοπιτών από τα νησιά του βορείου Αιγαίου και ιδιαίτερα από τη Λήμνο και τη Λέσβο. Πολλοί είναι οι Λημνιοί που μεταβαίνουν στη Θεσσαλονίκη για λόγους υγείας. 
Επίσης, η διακοπή της σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη βάζει ταφόπλακα στην προοπτική προσέλκυσης τουριστών από τη βόρεια Ελλάδα στα νησιά. Εξάλλου η μειωμένη κίνηση είναι αποτέλεσμα της προβληματικής εξυπηρέτησης των δρομολογίων του «Θεόφιλος», των πολλών ματαιώσεων δρομολογίων, της χαμηλής ταχύτητας που αναπτύσσει το πλοίο (προβλέπεται από τη σύμβαση) και της περιορισμένης συχνότητας των δρομολογίων. 
Ως την ώρα που έκλεισε η ύλη της εφημερίδας δεν είχε υπάρξει αντίδραση από την πλευρά της ΝΕΛ, παρότι η εταιρεία εξυπηρετεί τη γραμμή στο πλαίσιο πολυετούς σύμβασης που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο, ενώ πριν μερικούς μήνες είχε δοθεί παράταση στη δρομολόγηση του «Θεόφιλος» για τρία χρόνια. 

Δημοσίευμα του 1977. Το «Σαπφώ» στη γραμμή Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη κάθε Σάββατο αντικαθίσταται για έναν μήνα από το «Αρίων»

Γραμμή με ιστορία
Το μέλος του Δ.Σ. της ΝΕΛ και ιστορικό στέλεχος της εταιρείας Απόστολος Αθηναίος δήλωσε στο «Ε» πως η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη είχε ξεκινήσει το 1974 με το πλοίο «Σαπφώ» με ελεύθερο δρομολόγιο. Δηλαδή η εταιρεία δεν έπαιρνε επιδότηση. Μόνο κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης του 1977 η εταιρεία λάμβανε επιδότηση 180.000 δραχμών ανά κυκλικό δρομολόγιο, δηλαδή για Μυτιλήνη - Λήμνο - Θεσσαλονίκη - Λήμνο - Μυτιλήνη. Στα 1977 η ΝΕΛ είχε ξεκινήσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Λήμνου με την Καβάλα με το «Όμηρος». Το 1981, όταν η εταιρεία απέκτησε το «Αλκαίος», πραγματοποιούσε δρομολόγια που συνέδεαν όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, από τη Ρόδο ως τη Λήμνο με την Καβάλα.
Όλες αυτές οι συνδέσεις γίνονταν χωρίς επιδότηση. 
Η ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη σταμάτησε όταν υπουργός Αιγαίου ήταν ο Αριστοτέλης Παυλίδης. Το τότε Υπουργείο Αιγαίου, βλέποντας την έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά των εταιρειών, χαρακτήρισε τη γραμμή άγονη και έκτοτε η γραμμή εξυπηρετείται με επιδότηση.